چند نکته پیرامون مهارتهای مدیریتی(2)
36 بازدید
تاریخ ارائه : 4/9/2015 10:31:00 AM
موضوع: مدیریت

*استرس خود را کنترل کنید.

چنان که ار گذشته مرسوم بود:«هیچ گاه به دیگران اجازه ندهید که متوجه عرق کردن شما بشوند» اگر به خود مطمئن باشید، این حس به دیگران نیز القا می شود و آنها هم نسبت به شما اعتماد پیدا می کنند.

*انتقاد پذیر باشید.

شما می توانید اعتماد به نفس خود را از طریق پذیرفتن نظرهای منفی دیگران در مورد خود اثبات کنید. زمانی که مورد انتقاد دیگران قرار می گیرید به لاک دفاعی فرو نروید و خود را فردی متکبر و سلطه جو نشان ندهید. در هر انتقاد به دنبال نکته های سودمند و سازنده بگردید و از فرد منقد ، تشکر کنید. با این کار حرفه ای بودن و تکامل خود را آشکار می سازید.

*گوش فرا دهید.

به نظرات دیگران توجه کنید و نسبت به پذیرش عقاید مختلف از خود علاقه نشان دهید. از سیاست ها و مشکلاتی که باعث پسرفت گروهی می شوند و اجازه نمی دهند که افراد گروه کار خود را با کیفیت، دقت و علاقه انجام دهند به شدت پرهیز کنید.

به گفته های سایرین با دقت گوش کنید که هم بتوانید کیفیت زندگی شغلی خود را بهتر درک کنید و هم بین کلیه امور تعادل برقرار کنید. در چنین حالتی می توانید نیروهایتان را به سمت مسیر مناسب هدایت کنید.

*حمایت کنید.

در کارها همدلی و شکیبایی خود را آشکار سازید و افرادی را که در انجام وظایف از خود علاقه نشان نمی دهند را از امتیازات ویژه محروم سازید. با خدمه و کارکنان با نزاکت برخورد کنید و به آنها احترام بگذارید و نشان دهید که به کارهای فردی شان علاقمند هستید. همیشه به خاطر داشته باشید که چگونگی برخورد شما با افراد دیگر، نشان دهنده توانایی های مدیریتی شما است.

*اطرافیانتان را تشویق کنید .

یک رهبر قدرتمند توانایی تاثیر گذاری بر دیگران را دارد . دیگران را تشویق کنید و به آنها انرژی و قوت قلب دهید تا بتوانید از ابتکارات و نواوری هایشان استفاده کنید.

*موفقیت ها را جشن بگیرید.

همیشه برای تشکر و قدر دانی پیش قدم باشید. مثلا بر روی یک صفحه کاغذ مناسب یک یادداشت بنویسید و از این طریق از افراد سپاسگذاری کنید. هیچ گاه در جمع از کارمندان خود انتقاد نکنید. اگر لازم بود چنین کاری را انجام دهید، باید آرامش خود را حفظ کنید و با او شخصا به صحبت بنشینید. در زمان اخراج کردن هم بهتر است اشاره ای به نقاط مثبت افراد اخراجی داشته باشید. اگر با وجود تلاش های بسیار زیاد، وقت گذاشتن های طولانی مدت و به کارگیری عقاید ابتکاری موفق نشدید، تمام افراد گروه خود را گرد هم آورید و با هم در مورد راهکارهای رسیدن به موفقیت به مشورت بنشینید و بعد هم تمام تجربه های خود را با یکدیگر در میان بگذارید.