چند نکته پیرامون مهارتهای مدیریتی(3)
108 بازدید
تاریخ ارائه : 4/9/2015 10:34:00 AM
موضوع: مدیریت

*از کارکنان خود پشتیبانی کنید.

مدیریت به این معنا نیست که همه باید به دنبال شما باشند بلکه باید به آنها بگویید که شما در پشت آنها هستید، به نیازهای کارکنان خود توجه کنید. حال چه این نیازها دوره های کمک آموزشی باشند چه بهبود روش هاو... خود را برای آنها به آب و آتش بزنید. شاید همیشه کارها بر وفق مراد، پیش نرود اما حداقل این است که آنها می دانند شما همواره حامی و پشتیبان آنها هستید.

*کمک کنید.

هر زمان که وقت داشتید حتی برای مدت کوتاهی هم که شده سری به بخش های مختلف آموزشگاه بزنید و به کارکنانتان نشان دهید که متوجه تلاش آنها هستید اگر آنها متوجه شوند که شما تا چه حد به کار آنها اهمیت دهید، نه تنها تلاش بیشتری خواهند کرد، بلکه با روش های ابتکاری تمام توان خود را برای رسیدن به موفقیت بکار می گیرند.

*سرزنش های وارده را بپذیرید.

مسئولیت اشتباهاتی را که مرتکب آن می شوید به عهده بگیرید به خاطر ان عذر خواهی کنید و اقدامات لازم در رفع مشکل به وجود آمده را انجام دهید. اینکه اشتباه از جانب چه کسی سر زده مهم نیست بلکه امری که حائز اهمیت است قبول مسئولیت و تلاش برای حل مشکلات است.

*مشکلات را حل کنید.

به عنوان یک مدیر شما باید گاهی تصمیمات دشوار و ناخوشایندی  را اتخاذ کنید. شما باید کشمکش های موجود را متوقف کنید و به افراد کمک کنید تا تغییر و تحول ها را آسان تر قبول کنند. رمز موفقیت شما برقراری ارتباط است.

*الگو باشید.

همیشه دیگران را متوجه توانایی های خود در کار کردن کنید . بی طرف باشید و با تمام مسائل عادلانه برخورد کنید و از پارتی بازی هم به شدت پرهیز کنید. به نظرهای مخالف گوش دهید و در هر شرایطی رفتار مناسب از خود نشان دهید و امواج مثبت از خود ساطع کنید.